Wersja archiwalna 2021-07-16 19:03:24

Warszawa, 16 lipca 2021

Znak sprawy: COIE082.18.2021.KŁ

Do wszystkich zainteresowanych

Dotyczy: Zapytania ofertowego pt. „Wykonanie za pomocą drona zdjęć terenów inwestycyjnych w 71 wybranych lokalizacjach na terenie województwa mazowieckiego” (nr sprawy: COIE082.18.2021.KŁ).

 

ZMIANA TREŚCI ZAPYTANIA OFERTOWEGO

Zamawiający, tj. Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. z siedzibą w Warszawie, informuje, iż dokonuje zmiany treści zapytania ofertowego. Szczegóły w załączniku zmiana zapytania 16.07.doc.

UWAGA: zmianie ulega również termin składania ofert, oferty należy złożyć do dnia 21 lipca 2021 r. (środa) do godz. 12:00.

Warszawa, 14 lipca 2021

Znak sprawy: COIE082.18.2021.KŁ

ODPOWIEDZI NA PYTANIA

Dotyczy zamówienia, którego przedmiotem jest wykonanie za pomocą drona zdjęć terenów inwestycyjnych w 71 wybranych lokalizacjach na terenie województwa mazowieckiego.

 

Pytanie nr 1: Czy Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu korzystał z niezbędnych zasobów podmiotu trzeciego na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia?

Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza w niniejszym postępowaniu korzystania przez Wykonawcę z zasobów podmiotu trzeciego celem wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu.

Pytanie nr 2: W załączniku nr 2 Zamawiający zawarł informacje: "Oświadczamy, iż Wykonawca prowadzi działalność gospodarczą co najmniej dwa lata licząc od dnia upływu terminu na składania ofert w niniejszym postępowaniu.", a w Zapytaniu Ofertowym w pkt 6.3 "Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez oferenta, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

A) Każdy z oferentów w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, ma obowiązek złożyć wykaz zrealizowanych co najmniej 5 podobnych usług." oraz w Zapytaniu Ofertowym w pkt 5 "Warunki udziału w postępowaniu może brać udział wyłącznie Wykonawca, który zrealizował przynajmniej 5 podobnych zamówień, gdzie wartość każdego z nich była nie mniejsza niż 10.000 PLN brutto."

Z pierwszej informacji wynika, że Wykonawca musi oświadczyć, że prowadzi działalność gospodarczą co najmniej dwa lata licząc od dnia upływu terminu na składania ofert w niniejszym postępowaniu. a z drugiej, że jedynym wymogiem, który musi spełnić Oferent to wykaz zrealizowanych co najmniej 5 podobnych usług, a z trzeciej informacji, że udział w postępowaniu może brać wyłącznie Wykonawca, który zrealizował przynajmniej 5 podobnych zamówień, gdzie wartość każdego z nich była nie mniejsza niż 10.000 PLN brutto. Bardzo proszę o wyjaśnienie, co musi spełnić Wykonawca, aby móc wziąć udział w postępowaniu.

Odpowiedź: Zgodnie z pkt 5 Zapytania ofertowego, w postępowaniu może wziąć udział Wykonawca, który zrealizował przynajmniej 5 podobnych zamówień, gdzie wartość każdego z nich była nie mniejsza niż 10.000 PLN brutto i w celu potwierdzenia spełniania tego warunku obowiązany jest przedłożyć wykaz, o którym mowa w pkt 6 ppkt 3 lit. A Zapytania ofertowego, a ponadto, zgodnie z pkt 11 załącznika nr 1 do Zapytania ofertowego "Formularz cenowy", który jednocześnie prowadzi działalność gospodarczą co najmniej przez okres dwóch lat liczony od dnia upływu terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu.
Ocena spełniania warunków na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA odnosi się do łącznego spełniania ww. warunków. Spełnienie wyłącznie jednego z nich, będzie oznaczało, że Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu.

Pytanie nr 3: W zapytaniu ofertowym w pkt 2. g) Zamawiający zawarł informację: “(...) Wykonawca zobowiązany jest uzyskać zgodę od właściwych służb na wykonywanie zdjęć, tam gdzie jest to wymagane.” Czy Zamawiający przekaże informacje Wykonawcy, kto jest właścicielem danego terenu? Czy właścicielami danego terenu są osoby prywatne? Czy wszystkie tereny mają uregulowany stan prawny, w rozumieniu, że wiadomo, kto jest właścicielem danego terenu?

Odpowiedź: Właścicielami terenów inwestycyjnych zgłoszonych do projektu są min. JST lub osoby prywatne ( 5 terenów). Jeżeli Wykonawca będzie potrzebował takiej listy Zamawiający przekaże taką listę po zawarciu umowy.

Pytanie nr 4: Czy Zamawiający upełnomocni Wykonawcę do reprezentowania Zamawiającego i składania wszelkich oświadczeń woli w celu uzyskania dostępu do danych ewidencji gruntów i budynków zawierających dane właścicieli nieruchomości, nad którymi będą wykonywane loty oraz uzyskania wypisów z operatów ewidencyjnych zawierających takie dane?

Odpowiedź: Wykonawca w chwali podpisani umowy otrzyma od Zamawiającego pełna listę 71 lokalizacji  GPS tj. mapa, adres, geolokalizację długość - szerokość, kontakt do pracownika JST odpowiedzialnego za zgłoszony teren i jego promocję w projekcie (patrz Punkt 1 Zapytania ofertowego). Dodatkowo w umowę będą wpisane osoby do kontaktu po stronie Zamawiającego, które będą łącznikiem pomiędzy Zamawiającym - JST -Wykonawcą. Tereny prywatne zgłoszone do projektu obowiązuje również kontakt z JST.

Pytanie nr 5: W zapytaniu ofertowym w pkt 2. g) Zamawiający zawarł informację: “(...) Wykonawca zobowiązany jest uzyskać zgodę od właściwych służb na wykonywanie zdjęć, tam gdzie jest to wymagane.” Bardzo proszę o informację, co jeśli organ, instytucja oraz firma, które są właściwe, dla wskazanych lokalizacji nie zezwoli na stosowne pozwolenie na lot lub wykonywanie zdjęć z wykorzystaniem drona.

Odpowiedź: W większości właścicielami nieruchomości, które objęte są przedmiotowym zamówieniem są jednostki samorządu terytorialnego, które jednocześnie uczestniczą w projekcie, którego dotyczy niniejsze zamówienie i obowiązane są do współpracy przy jego realizacji, zatem istnieje znikome prawdopodobieństwo nieuzyskania koniecznych pozwoleń. Jeśli jednak takiego w odniesieniu do danej lokalizacji będzie brak, Wykonawca nie będzie mógł wykonać zdjęć nie posiadając zezwolenia. Obowiązany jest jednak poinformować niezwłocznie o takich sytuacjach osoby wskazane w umowie jako dedykowane do kontaktu ze strony Zamawiającego w związku z jej realizacją.

 

Warszawa, 9 lipca 2021

Znak sprawy: COIE082.18.2021.KŁ

ZAPYTANIE OFERTOWE

W związku z realizacją projektu „Wdrożenie jednolitych standardów obsługi inwestora dla JST województwa mazowieckiego” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 oś priorytetowa II, działanie 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne, Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. („Zamawiający”) zaprasza do składania ofert na zapytanie ofertowe. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie za pomocą drona zdjęć terenów inwestycyjnych w 71 wybranych lokalizacjach na terenie województwa mazowieckiego.

###

Załączone pliki:

[Liczba odsłon: 2496113]

przewiń do góry